Loading...

 הקדמה.

האם אני במקום הנכון?

כנראה שאם אתם פה, קשה לכם. אתם וילדכם לא ישנים מספיק וההשפעה של זה מורגשת בבית. לרוב אתם חושבים שאולי זה זמני, אולי יוצאות שיניים או הילד חולה, אולי המיטה לא נוחה או שזה בדיוק הגיל שמתחילה חרדת הנטישה. כנראה שנסיתם כבר שיטה אחת או שתיים שקראת באינטרנט שלא עבדה. לפעמים סבתא או שכנה אומרת שעד גיל שנתיים זה בטוח יעבור ואתם שוקלים להאמין ולחשוב שאולי לא לישון זה התפקיד ההורי שלכם. גם אני הייתי שם..

תינוקות ופעוטות אמורים לקום בלילה. השאלה היא: כמה פעמים? כמה זמן לוקחת כל הרדמה? מה קורה בזמן ההרדמה? כמה שעות ישן סה"כ בלילה ובמהלך היום? והאם השינה היא איכותית או לא?

מחקרים מראים שפחות מ10% מבעיות השינה נובעות מבעיות בריאותיות/פיזיולוגיות/התפתחותיות. זה אומר שמעל 90% מבעיות השינה נבעות מסיבות התנהגויות = הרגלים שלא מקדמים שינה.

אלו חדשות נפלאות! זה אומר שיש לכם מה לעשות עם זה וכמו כל הרגל בחיים עדיף מוקדם ממאוחר.

אתם חושבים שיש בעיה ומתלבטים בנוגע לפתרון הנכון?

מתלבטים אם בכלל יש בעיה?

כך או כך אתם מוזמנים להתקשר(או לשלוח מייל) ונחשוב יחד מה הדבר הנכון בשבילכם.

בואו נכיר

 אודות.

בואו נכיר.

שמי מרים ריפקינד, יועצת שינה מוסמכת ובעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה.
הגעתי לעולם יעוץ השינה לאחר עבודה של שנים במסגרות טיפול של ילדים ונוער.
אני בת 33 מתגוררת בקיבוץ להב, נשואה ואמא לשני ילדים.
אני מלווה הורים לילדים בכל הארץ מגיל 5 חודשים עד 5 שנים בתהליך להקניית הרגלי שינה בריאים לחיים.
אני אוהבת את המקצוע שלי.
חוסר שינה פוגע בתחומים רבים במערכת המשפחתית – הילד עצבני, יש מתחים בזוגיות, קשה לתפקד בעבודה ושלא נדבר על שעות הפנאי שלא קיימות – כמה זה חשוב לישון טוב!
ואיזה כיף שאני יכולה לעזור בתהליך החשוב הזה.
יחד אנחנו נמצא את הדרך הטובה והנכונה ביותר עבורכם ועבור ילדכם!

מה הוא תהליך?

 תהליך הליווי.

הדרכת הורים ממוקדת שינה.

נתחיל בפגישת אבחון ובבניית תוכנית המותאמת במיוחד לכם.
בפגישה אשאל הרבה שאלות ואלמד על הרגלי השינה של ילדכם ועליכם כמשפחה. נבנה יחד תוכנית, כי לכל משפחה תוכנית משלה. כי כל הורה הוא אחר וכל ילד שונה.
נדבר על בניית שיגרה, טקס שינה, סימני עייפות, עייפות יתר, גורמי תלות, האכלות לילה, גורמי הפתעה ועוד מושגים שחלקם מוכרים יותר וחלקם פחות.

אז יש תוכנית, אבל מה קורה כש..
הילד זורק מוצצים לריצפה, נכנס להתקף בכי, יוצא מאה פעמים מהמיטה, מבקש מים, מפחד ממפלצות או פשוט לא נרדם לא משנה מה?
בשביל זה הלווי הצמוד. אני אלווה אתכם כל יום בדיוק בשביל ההתלבטויות האלו שמתעוררות בלילה. ההתלבטויות שדורשות פתרון אינדיבידואלי וממוקד, כזה שנכון לכם ולילדכם.
יש לכם עוד שאלות? ריכזתי מספר שאלות נפצות..

שאלות נפוצות

 שאלות נפוצות.

אתם לא לבד.

לאחר שיחות רבות עם הורים ריכזתי עבורכם את השאלות הנפוצות ביותר:

תשאלי את עצמך באיזה אופן ילדך הולך לישון, כל עוד התשובה לכך כוללת עזרה חיצונית, כזו שהוא לא יכול לספק לעצמו​ לדוג': נדנוד, ידיים, בקבוק, הנקה, ליטוף ועוד.. כנראה שמדובר בבעיית שינה התנגותית – ובזה ניתן לטפל.
האבחנה תקפה גם אם מדובר רק בחלק מההרדמות וביתר יודע להרדם עצמאית.

אין שום בעיה!! אתן מוזמנות להתקשר ולשאול הכל 050-8362978

חשוב להבין שאין סודות, היום כל המידע נמצא ברשת אבל עובדה שיש עדיין בעיות שינה. למה? כי זה הרבה יותר מורכב מ-"רק שיטה".

אם אני אגיע להרדים את ילדך היום אז מה יקרה יום אחר כשלא אהיה שם? אין איזה לחש קסמים או כישוף שרק אנחנו היועצות יודעות. המטרה שלי היא ללמד אותך לעשות זאת, כך שלא משנה מה החיים יזמנו לכם ואלו ריגרסיות/משברים יופיעו בדרך (כי החיים דינמים), שיניים, מחלות, כניסה למסגרת, מעבר למיטת מעבר או בואו של אח חדש למשפחה לכל אלו אתם תגיעו עם ביטחון וידיעה שאתם יודעים מה לעשות ואיך להתמודד.

תאורטית – מגיל חמישה חודשים ילדכם מסוגל להירדם באופן עצמאי. אבל תאוריה לחוד ומעשים לחוד, התשובה היא מתי שאתם מרגישים מוכנים לכך.

דברים שכדאי לקחת בחשבון:

  • כשמתחילים בגיל צעיר גורמי התלות פחות מושרשים ומקובעים ולכן לילד יותר קל להיפרד מהם.
  • לא כדאי לחכות (מה שבדרך כלל כן קורה) לחודש אחרון להריון עם ילד שני, ליומיים לפני שחוזרים לעבודה מחופשת לידה או לשבוע לפני שילדכם נכנס למסגרת. אומנם ברגעים אלו הלחץ מתגבר אבל צריך לקחת בחשבון שזה תהליך שלוקח זמן.
  • מחלות, שינים, דלקות אוזניים, נזלת וכל מיני בעיות בריאותית – אין סיבה לחכות. חוסר שינה גורם להיחלשות המערכת החיסונית, ככל שילדכם ישן יותר הוא יהיה חולה פחות.
  •  לא רק ילדים קטנטנים סובלים מבעיות שינה גם ילדים גדולים וזה אף פעם לא מאוחר מדי לשנות הרגלים.

האינטואיציה, הגישות ההוריות ומציאות החיים שלכם הם אלו שמובילים את התהליך.​ יחד נמצא את השילוב הנכון שבין התהליך ההתנהגותי להקניית הרגלי שינה בריאים ובין ההורות שלכם.

הוא לא יחזור. לא סתם התהליך לוקח זמן ונקרא "הדרכת הורים ממוקדת שינה". בזמן הזה ההרגלים של ילדך מתבססים, מוטמעים והכי חשוב – בתהליך עצמו אתם מקבלים את כל הכלים בשביל ללמד את ילדכם להירדם עצמאית, הכלים הללו נשארים אתכם.

ממש לא! ילד שבוכה במיטה לבד מקשר את המיטה שלו לחוויות שליליות. המטרה שלנו בתהליך היא לידד את הילד עם המיטה וללמד אותו שהמיטה היא מקום נעים ורגוע. כל עוד הילד בוכה הוא זקוק לכם ויש צורך לתת מענה תמידי ומידי לבכי.

אני מאמינה שיש צורך לעשות תהליך הדרגתי, כזה שלוקח בחשבון את העולם הרגשי של ילדכם ושלכם. עד כה ילדכם היה זקוק להרבה עזרה בשביל להירדם ולכן לא נוכל לצפות ממנו שברגע שאנחנו מחליטים שצריך אחרת הוא יצליח להירדם עצמאית. תהליך הדרגתי עדיין יעניק לילד עזרה בהתחלה ולאט לאט נלמד אותו להירדם באופן עצמאי. תהליך כזה לוקח בממוצע בין ארבעה לשישה שבועות.

המלצות

 המלצות.

כי אין חכם כבעל נסיון.

צרו קשר עכשיו

 צור קשר.

אז בואו נדבר.

התקשרו עכשיו

050-8362978
או השאירו פרטים ואני מבטיחה לחזור אליכם בהקדם:

רוצים להתנסות קצת ולקבל ידע מעשי, לחצו פה למאמרים שכתבתי

 ארגז כלים.

ידע הוא כח.

לפעמים כל מה שצריך זה שינוי קטן. ריכזתי עבורכם מאמרים שכתבתי בנושאים שונים הנוגעים לשינת תינוקות ופעוטות:

קראתם כבר כל מאמר אפשרי, ניסיתם אלף שיטות ועדיין קשה בלילות?

התקשרו עכשיו או השאירו פרטים ואחזור אליכם.

צור קשר